Učiteljici Sabina Volovšek in Urška Palčnik Krajcar bosta v tednu od 4. 11. do 8. 11. 2024 spoznavali nemški šolski sistem. V tem tednu bosta prisostvovali pouku na šoli Evangelisches Schulzentrum Muldental e.V. v mestu Grimma, ki je oddaljeno dobrih 200 km južno od Berlina.
Teden bo poln doživetij, veselimo se novih znanj in izkušenj, s katerimi bosta obogatili delo na naši šoli.
Ponedeljek, 4. 11. 2024
Prvi dan sledenja je bil posvečen spoznavanju mesta Grimma, Erasmus koordinatorica Tabea je prisrčno sprejela naši učiteljici.
Tabea Wahnelt, Erasmus koordinatorica iz Grimme, Sabina Volovšek in Urška Palčnik Krajcar
Torek, 5. 11. 2024
Učiteljici Sabina in Urška sta danes preživeli in opazovali način poučevanja v zasebnem vzgojno izobraževalnem centru Evangelisches Schulzentrum Muldental, kjer so ju lepo sprejeli in jima pokazali njihov pouk v osnovni šoli. Ta vključuje učence od prvega do četrtega razreda, ki so mešano razporejeni v skupine poimenovane po planetih: Zemlja, Venera, Mars, Saturn in Uran. V posamezni skupini je približno 22 otrok. Pri delu jih spremljata dva učitelja in vzgojitelj.
Učenci do 5. razreda osnovne šole niso številčno ocenjeni in nimajo domačih nalog. Vse odmore aktivno preživljajo z gibanjem in igro na šolskem dvorišču.
Torkov šolski dan se vedno prične s skupnim petjem, kar otroke čudovito motivira za šolsko delo in jih medsebojno poveže. Vsak ponedeljek učenci sami pripravijo individualni tedenski učni načrt, ki ga na koncu tedna skupaj z učitelji pregledajo. Ta koncept spodbuja samostojnost in ustvarja pozitivno učno klimo.
Šolski center vključuje tudi otroke s posebnimi potrebami, kot so Downov sindrom, socialno-čustvene in druge razvojne in učne motnje. Z inkluzijo teh otrok se razvija in vzgaja medsebojno spoštovanje drugačnosti in strpnosti do sobivajočih.
Po zaključenem četrtem razredu osnovne šole učenci nadaljujejo šolanje v nadaljnjem gimnazijskem ali poklicnem programu, ki traja do 10. razreda. Medtem, ko se gimnazija zaključi z 12. razredom in maturo.
Popoldne sta se učiteljici s predsednikom upravnega odbora šole in koordinatorico programa Erasmus+ odpravili v mesto Leipzig. V dobri družbi sta si ogledali nekatere znamenitosti in spoznavali nemško kulturo.
Sreda, 6. 11. 2024
Učiteljici sta dan aktivno preživeli na šoli.
Ogledali sta si še drugi (srednješolski) del šole, kjer pouk poteka od 5. do 12. razreda po dveh programih, Oberschule (srednješolski program) in gimnazija (Gymnasium). Prisotni sta bili pri pouku nemščine v 5. razredu in 10. razredu, pri pouku angleščine v 4. razredu ter samostojnem delu učencev. Vse učilnice so moderne, imajo interaktivno opremo, ki je bila financirana s strani države. Pouk se večinoma začne v krogu, kjer učitelj pojasni cilje načrtovanega učnega sklopa, teoretično razlago in napotke za nadaljnjo samostojno delo in čas, ki ga imajo na voljo. Urnik je organiziran v več sklopih, dolgih 90 minut (1 Block – podvojena ura) med katere sodi tudi omenjeno samostojno delo, ki hkrati poteka v več skupinah in prostorih. Učenci si sami naredijo načrt opravljanja nalog. Učitelji in vzgojitelji so v prostorih prisotni in na voljo za pomoč. Domačih nalog na šoli ne poznajo. Pravijo, da so »Hausaufgabe freie Schule«.
Neobičajno je za nas tikanje in klicanje učiteljev po imenu.
Učiteljici sta danes tudi uspešno opravili evakuacijsko vajo na šoli.
Četrtek, 7. 11. 2024
Tudi danes sta dopoldne naši učiteljici opazovali pouk in dogajanje na šoli. Vsako jutro v osnovni šoli pričnejo na drug način. Ponedeljke in petke z molitvijo in samostojnim delom, torke in srede s petjem in tihim branjem v bralnih kotičkih po učilnicah, četrtke pa s tako imenovanim GTA. To je izbirna vsebina, ki si jo učenci izberejo iz nabora različnih interesnih področij – šport, ples, šah, mozaik, lesarska delavnica, kuhanje, pikado, lončarstvo, glasba, ročne spretnosti, glasbila iz naravnih materialov, šivanje, ustvarjalnica s papirjem, klub za dekleta, dopolnilni pouk iz matematike in nemščine.
Starši so zelo vpeti v pouk, saj je ta zasebna šola nastala pred 25 leti na pobudo sedmih staršev, ki so želeli otrokom omogočiti obiskovanje drugačne šole od javne. Mesečno plačujejo šolnino, vendar šola prejema finančna sredstva tudi s strani zvezne dežele Saška (Sachsen).
Nemčija je sestavljena iz šestnajstih zveznih dežel (Bundesland). Vsaka ima svoje glavno mesto in avtonomijo. Šolski sistemi po zveznih deželah se med seboj razlikujejo po pravilih in zakonih.
Petek, 8. 11. 2024
Učiteljici naše šole sta zadnji dan sledenja dopoldne preživeli na šoli, kjer sta skupaj s koordinatorico Tabeo Wahnelt izvedli zaključno evalvacijo njunega sledenja na šoli v Grimmi. Primerjale so šolske sisteme v Sloveniji in Nemčiji, iskali podobnosti in razlike.
Po sestanku sta se odpravili proti Berlinu, kjer bosta preživeli zadnji dan svoje Erasmus izkušnje, jutri pa že prihajata nazaj v Slovenijo. Na šoli se veselimo vseh novih spoznanj, ki jih bosta delili z zaposlenimi na šoli.