6. dan – Izobraževanje CLIL-a in PBL 

Zaključna ekskurzija v Glendalough, slikovito ledeniško dolino v grofiji Wicklow, se je začela z opazovanjem z ogromnimi oblaki prekritega neba. Vodička nas je potolažila s priljubljenim irskim rekom: “If you don’t like the weather in Ireland, wait for 5 minutes.” In res…sonce je pokukalo izza oblakov, megla se je začela dvigovati in že med vožnjo proti jugozahodu smo občudovali s soncem obsijane hribe, travnike in barja, prepletena z lesketajočimi se potoki in osamelimi skalnimi nanosi. Med sprehodom po “dolini dveh jezer” smo izvedeli zanimo življenjsko zgodbo irskega svetnika sv. Kevina, ki je v dolino v 6. stoletju pobegnil v želji, da bi tam užival mir in samoto. Ker pa je bil med ljudmi zelo priljubljen in so mu sledili, je tukaj nastala z obzidjem obdana naselbina, sredi katere se še danes dviga navpični kamniti stolp. Njegove zanimivosti so vhodna odprtina, ki so jo v steno stolpa vzidali 2,5 m dvignjeno od tal – stopnic da vhoda ni, vstopali so s pomočjo dvižne lestve in 4 okna na vrhu, ki so služila za opazovanje okolice. Kraj je tudi danes priljubljena izletniška točka, predvsem zaradi čudovite neokrnjene narave.

Dan smo nadaljevali v dvorcu Rossborough, čudovitem dvorcu iz 18. stoletja, ki ga poleg burne zgodovine krasijo številne zbirke evropskih slikarjev, odlično ohranjena notranja oprema in restavrirano pohištvo izdelano v zadnjih treh stoletjih  in ogromni vrtovi. 

Ob povratku v Dublin smo “trčili” z “našo” resničnostjo: protesti v podporo miru v Palestini pred ameriškim veleposlaništvom in pripravami na dublinski maraton, ki mesto spremeni v pravi labirint cestnih zapor, obvozov in prometnih zamaškov. Doživetje, neprimerljivo s slovenskim stanjem v prometu.

Tako, zdaj pa je čas, da se vrneva domov. 

Moje izobraževanje na Irskem je bilo nepozabna izkušnja. Analiza mojega poučevanja z namenom nadgradnje v smeri sodobnih pristopov k poučevanju. Ogromno odličnih idej za aktivnosti z učenci, podprto s teoretičnimi izhodišči in vrednotenjem iz različnih zornih kotov. V skupini učiteljev iz 6 različnih evropskih držav je omogočilo predstavitev, primerjavo in vrednotenje prednosti in pomanjkljivosti različnih pristopov k načrtovanju, izvedbi in vrednotenju pouka v naših učilnicah. Vse to pa je bilo prepleteno z nadgrajevanjem mojega znanja angleščine kot tudi spoznavanjem in okušanjem irske hrane, glasbe, zgodovine, kulture. Erasmus izobraževanje priporočam vsakemu učitelju.

Zapisala: mag. Alenka Kalan