SMART TEACHERS EMERGING LEADER PROGRAMME – Islandija 18. 8. – 24. 8. 2024

Od 18. do 24. 8. se je na Islandiji izobraževala Silva Škoberne, koordinatorica projekta Erasmus na naši šoli. Seminar je govoril o vodenju v izobraževanju, vodila ga je Christine Brown, predavateljica z dolgoletnimi izkušnjami na področju vodenja v vzgoji in izobraževanju iz Nove Zelandije. Seminar je obdelal široko temo vodenja v šolah, primerjave različnih šolskih sistemov po Evropi, dodatno pa sa go popestrili s svojimi izkušnjami udeleženci iz različnih evropskih držav.

  1. dan seminarja – 18. 8.

V nedeljo se je seminar pričel s prijavo, spoznavanjem vseh udeležencev, predstavitvijo tedna in tem, ki bodo obravnavane na seminarju. Seminar organizira podjetje Smart teachers play more, ki sta ga osnovali dve učiteljici Kristín Einarsdóttir iz Islandije in Sarah Jane Anthony iz Združenega kraljestva. Zanimivo je, da sta se spoznali skozi mobilnosti v programu Erasmus in zasnovali sedaj že skoraj desetletje dobro delujočo organizacijo seminarjev z različnimi temami na Islandiji.

Tečaj Emerging leader programme vodi Christine Brown, Novozelandka s 25-letnimi izkušnjami na področju vodenja šol. Ima magisterij iz izobraževanja: vodenje in strokovni razvoj ter je skozi svojo kariero nenehno negovala svoje strokovno izobraževanje, pri tem pa sodelovala z mnogimi izjemnimi posamezniki, ki so jo navdihovali.

Med drugim je bila vodilna ravnateljica za združenje desetih šol na Novi Zelandiji (Te Kāhui Ako o Tarkākā). Te šole tesno sodelujejo za dobrobit vseh učencev, ko se le-ti usmerjajo skozi šolanje od petega do osemnajstega leta starosti.

Nazadnje je bila ravnateljica velike srednje šole Rāroa Normal Intermediate (za učence, stare od 11 do 13 let). Gre za običajno šolo, ki ima tudi pomembno vlogo pri usposabljanju učiteljev; podpira teorijo, ki jo poučujejo na Univerzi Victoria v Wellingtonu, praktično učenje. Christine je bila tudi članica novozelandskega nacionalnega izvršnega odbora za šole za usposabljanje učiteljev.

Kljub upokojitvi z ravnateljskega mesta Christine nadaljuje s svojo strastjo do dela in pomaga razvijati vodstvene sposobnosti pri drugih. Njeno glavno poslanstvo je pomagati mladim voditeljem, da se zabavajo, obvladajo kompleksnost in upravljajo stres, medtem ko razvijajo šolske kulture, ki omogočajo uspeh vsem.

Christine svoj čas razdeli med dom na Novi Zelandiji in Islandijo, kjer živijo njeni otroci in vnuki. V svojih zgodnjih dvajsetih letih se je Christine odločila videti nekaj sveta, kar jo je sčasoma pripeljalo na Islandijo. V 80. in 90. letih je Christine živela na Islandiji 13 let, preden se je vrnila na Novo Zelandijo. Med svojim bivanjem na Islandiji se je naučila govoriti islandsko in to znanje še danes redno vadi in nadgrajuje.

2. dan seminarja – 19. 8.

Drugi dan seminarja se je pričel z uvodom o vzpostavitvi kulture za uspeh, saj je prava kultura ključnega pomena, da lahko ljudje (učenci in zaposleni) uspevajo. V tem tednu so raziskali, kako lahko vodja prispeva k temu. Udeleženci seminarja so si postavljali vprašanja, katera so namerna dejanja vodenja, ki vplivajo na kulturo. Pogovor je tekel o slogih vodenja, kateri so, kateri so najboljši v šolskem okolju, kjer posamezni udeleženci delujejo, kakšen je slog vodenja posameznika in kakšen slog vodenja potrebujejo ljudje, ki jih nekdo vodi. Postavljali so si vprašanja, kako to vpliva na kulturo v šoli, organizaciji, kjer delajo.

3. dan seminarja – 20. 8.

Glavna tema tretjega dne je bila vzpostavitev visoko učinkovite ekipe, udeleženci so proučevali in vadili načine za vzpostavitev visoko učinkovite ekipe, vključno z:

  • prepoznavanjem moči ekipe in posameznikov znotraj nje,
  • razvijanjem norm,
  • obratnim možganskim viharjenjem,
  • pozitivnim opažanjem,
  • lahkotnim obravnavanjem idej in spoštljivim nasprotovanjem.

V drugem delu dneva so pogovori in predavanje tekli o dobrem počutju vodje, kaj lahko naredi posameznik za obvladovanje in zmanjšanje stresa, ki neizogibno spremlja vodenje.

4. dan seminarja -21. 8.

Četrti dan seminarja je bil naravnan praktično z obiskom šole Helgafellsskoli. Šola ima pod svojim okriljem vrtec in osnovno šolo od 1. do 10. razreda osnovne šole. Je moderno zasnovana, z velikimi odprtimi prostori. V popoldanskem času so vsi udeleženci skupaj z organizatorji pripravili predstavitev svoje države, s sabo so prinesli različne dobrote iz svoje države in jih z veseljem poskusili ob neformalnih pogovorih z ostalimi udeleženci iz Evrope.

5. dan seminarja – 22. 8.

Peti dan seminarja se je pričel z deljenjem dobre prakse s strani voditeljice seminarja in udeležencev. Dobre prakse so se razlikovale od udeleženca do udeleženca, zanimivo je bilo primerjati podobnosti in razlike med njimi in razvijati nove ideje skupaj z bogatim znanjem vseh prisotnih na seminarju.

V drugem delu dneva je predavanje odprlo debate o vzpostavitvi prave kulture s trdnimi odnosi, ki pripomore k temu, da so neizogibni ‘težki pogovori’ lažji (in jih je manj).
Udeleženci so med drugim spoznavali različna orodja, kot je “Lestvica sklepanja”, kako začeti dan z največjo žabo – največjim problemom tega dne.
Prav tako pa so vadili uporabo okvira za pogovor.

V popoldanskem času je sledila predstavitev Islandskega sistema izobraževanja in po tem še iskanje partnerjev za Erasmus izmenjave v prihodnosti.

6. dan seminarja – 23. 8.

Šesti dan seminarja je bil namenjen predvsem refleksiji in evalvaciji seminarja. Zaključna misel je bila, da vedno vse poti pri vodenju peljejo k vzpostavitvi prave kulture, v kateri lahko ljudje, vključno z vodjo uspevajo.

V drugem delu dneva je bila glavna tema načrtovanje vizije – oblikovanje akcijskega načrta za uresničitev naučenega v praksi – kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno.

7. dan seminarja – 24. 8.

Zadnji dan je sledil obisk lokalnih term po katerih je Islandija znana. Potekali so neformalni pogovori in mreženje med udeleženci. Seminar se je zaključil v zelo pozitivnem optimističnem vzdušju in udeleženci so odnesli s sabo ogromno novih znanj, ki jih bodo s pridom uporabljali tudi v praksi.