Torek, 3. 10. 2023

Danes sva sedli v šolske klopi in spremljali utrip pri pouku angleščine ter matematike. Opazovali sva različne pristope aktivnega poučevanja. Učiteljica angleščine Andrea,  je z energičnostjo in zanimivimi vprašanji, ki so netila radovednost, znala zelo pritegniti učence, da so napeto sledili opisu kraja Šentjur ter življenjepisu Franja Malgaja, kar naju je prijetno presenetilo in v naju prebudilo domotožje. Istočasno je predstavila domačega veljaka, po katerem je šola dobila ime (Kossuth Lajos – madžarski državnik, minister za finance Batthyányjeve vlade). Učenci so s ponosom poslušali opis njihovega državnika in s spoštovanjem ter velikim zanimanjem tudi našega Franja Malgaja, skozi katerega so ponovili opis osebe in utrdili besedišče.

Zvezki, ki jih uporabljajo učenci, so manjšega formata, in sicer A5. Vsi učenci so zelo aktivni, iz tega lahko sklepava, da so zelo motivirani za šolsko delo.  Z zanimanjem sva spremljali dogajanje v skupini.

Učiteljica Vivien je uporabila pestre in dinamične didaktične pripomočke za vmesnimi motivacijskimi igrami (metanje žogic za utrjevanje poštevanke). Opažava, da imajo učitelji ne le predmetno znanje, ampak tudi druge veščine, ki jih vključujejo v pouk. Zaznali sva, da ure temeljijo na medpredmetnem povezovanju, prijateljstvu (veliko dela v parih, po skupinah), poštenosti,  strpnosti (veliko število Romov, otrok s posebnimi potrebami). Znajo približati predmet tudi tistim, ki jim le-ta ni ljub.

Odmore, ki trajajo 10 minut, učenci preživijo na šolskem dvorišču. Najin odmor pa je minil z dobro kavico v zbornici. Tam sva izvedeli veliko o razmerah v šolstvu. Tudi oni se srečujejo z velikim pomanjkanjem kadra. V povprečju so učitelji stari 50 let. Vzgojno-izobraževalno področje tudi pri naših sosedih že nekaj časa ni politična prioriteta.  Kot zanimivost: nimajo svojega ministrstva, temveč spadajo pod ministrstvo za notranje zadeve. So mnenja, da je – tako kot pri nas – potreben umik raznih interesov ter sprememba zakonodaje, da se učiteljem povrne ugled in spoštovanje. Njihova učna obveza je 24 ur tedensko in kar nekaj ur nadomeščanj je neplačanih. Upava, da bo v prihodnosti tudi vlada naših vzhodnih sosedov poskušala vnesti nove poglede v njihov izobraževalni sistem, saj je kljub vsem tegobam, s katerimi  se učitelji soočajo, na šoli moč začutiti nadvse ustvarjalne delavce, v oddelkih pa kultivirane in vedoželjne otroke.

Ogledali sva si šolsko knjižnico, ki je na najino presenečenje polna strokovne literature, učbenikov in delovnih zvezkov, na žalost pa ne premore niti ene otroške knjige.