Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention
Cead mile failte! (Dobrodošli na Irskem).
Slušatelji smo se ob prihodu registrirali in se imensko predstavili.
Psihoterapevt Patrick O* Hare nas je s svojo predstavitvijo popeljal po koledarju dejavnosti.
Predstavil nam je delavniški način dela, pri delu ne potrebujemo računalnikov, saj je delo razgibano, dinamično, skozi delavnice nas predavatelj vzporedno vodi s teorijo.
Moj prvi vtis : “Super, to je to, hvala Erasmus.”
1. delavnica
Icebreakers & Getting to know You
Z delavniškim načinom smo preizkušali tudi program ClassDojo, skozi katerega nas je vodil Patrick.. Vse dejavnosti za skupinsko beleženje aktivnosti v razredu so potekale vzporedno z našim delom. Tako je beležil naše aktivnosti, sledenje, komunikacijo, interakcije.
Pri prvi vaji formiranja razrednih skupin nas je vodja razdelil v skupine po štiri, kjer smo spoznavali kako reagirajo v medosebnih interkacijah učenci, ki “ne gredo ravno skupaj.”
Pri nsaldnji vaji smo delali v paru, kjer smo vzpostavljali medosebne interakcije. Po predstavitvah smo predstavili svojega kolega, kolegico. Delala sem s Patricijo iz Francije.
Naslednja vaja razbijanja ledu je bila namenjena podajanju listov in dokončevanju začetih povedi.
2. delavnica
Pri vaji Secret Strenght Spotter je prišlo do manjšega zapleta, saj nekateri prijavljeni niso zmogli sodelovati pri medosebnih strokovnih debatah, zato jih je vodja delavnic napotil na tečaj angleščine. Preusmeritev nam ni vzela veliko časa, takoj smo nadaljevali.
Pri fokusiranju na pozitivne lastnosti posameznika v razredu smo delali na naslednjih elementih: pozitivne lastnosti učenca, močna področja učenca, fokusiranje na dejavnosti, ki jih učenec zmore opraviti, spodbujanje močnih področij.
Vaja, ki jo lahko opravimo v razredu:
V program vpišemo na katerih pozitivnih lastnostih bi lahko delali z učenci, učenci si sami izberejo dejavnosti, ki bi jih želeli opazovati pri sošolcih.
Teden dni učenci opazujejo svojega sošolca, sošolko in iščejo kaj je dobrega, pozitivnega naredil-a.
Dejavnost je podobna skritemu prijatelju, sami izžrebajo sošolca, dobra dela pa povedo učitelju, ki jih zabeleži v ClassDojo.
Drugače pa lahko tudi učitelj sam oblikuje skupine učencev, ki jih opazuje in točkuje dobra dela. S tem spodbujamo pozitiven medosebne interakcije, kar smo tudi preizkusili.
Dejavnosti rangiramo, točkujemo, npr.:
– medosebno sodelovanje (točka )
– posredovanje manjkajočih informacij o domači nalogi ( točka )
– pospravljanje razreda (točka)
– prijaznost (točka)
– vljudnost (točka)…..
3. delavnica
Kateri so trigerji in kako se jim upreti?
V uvodu nam je predavatelj predaval o pomenu trigerjev, v nadaljevanju pa bomo čez teden snov poglabljali.
Pričeli smo z aktivnostmi, s katerimi želimo vzpodbuditi pozitivno vedenje:
Našteli smo vedenja, ki jih ne želimo v razredu:
Zopet lahko dejavnvosti beležimo v ClassDojo, lahko pa jih tudi sledimo na klasičen način, preko papirja.
Spoštovati drug drugega- 3 točke
biti empatičen so sošolca, sošolke, 2 točki
medsebojno sodelovati, 1 točka
Točke rangiramo glede na pomembnost dejavnosti, ki jim v razredu dajemo poseben pomen, jih spodbujamo, želimo, da preko njih učenci razvijajo spoštovanje, empatijo, sodelovanje.
Te tri dejavnosti smo izbrali v naši delavniški skupini, učitelj lahko naredi za svoj razred enako.
Pri dejavnostih lahko zbiramo individualne ali skupinske točke- to se odločimo v razredni skupnosti.
Npr.: prijaznost, 5 točk
Sodelovanje, 1o točk
Nagrajujemo željena vedenja, ne kritiziramo neželjenih vedenj, s tem spodbujamo pozitivno sodelovanje.
Česa pa v razredu ne želimo? Vedenja rangiramo z minus točkami, opazjujemo kaj se med tednom v razredu dogajja.
Rangiramo:
– Verbalno nasilje: -1 točka
– etiketiranje: -2 točka
-zmerjanje. -3 točke
Pri tej dejavnosti kar hitro opazimo kdo v razredu zbira negativne točke.
ClassDojo pri negativnih točkak opozori z zvokom ooo.
Pojavi se problem, če nekdo namerno zbira negativne točke, o tem bomo govorili jutri.
4. delavnica:
SCT metoda
Strinjam se, da bom odstopil-a nekaj svoje svobode, v zameno pridobivanja prednosti v socialni skupnosti, bi lahko na kratko opisala metodo.
V nadaljevanju smo spoznavali razredno pogodbo za kreiranje varnega prostora, zaupnega okolja, s skupnim, medosebnim dogovorom, ki vodi k redukciji neželjenega vedenja in vzpodbuja pozitivne interakcije med učenci in učitelji.
Pri elementih pogodbe smo se osredotočali na posamezne etape metode, na koncu smo bili kar utrujeni.
Z veseljem nadaljujemo delo jutri, vendar za danes bodi dovolj.
Malo odmora, prosim.
Hvala Erasmus za prvi dan. Bilo je izredno poučno in koristno, predvsem iz vidika: iz predavanja konkretno v učilnico, delavnico.
Zapisala: Aleksandra Lampret Senčič