1. delavnica
Conflict Management Skills
Današnji dan je bil namenjen teoretičnim spoznanjem, utrjevanju snovi in delavniškemu načinu dela.
Velik poudarek je bil na memoriranju podatkov včerajšnjega dneva, delali smo v skupini po štirje ali trije. Delala sem s kolegi iz Nemčije in Francije.
Skozi podane primere smo reševali razredne konfliktne situacije.
Osredotočali smo se na odzive učencev in reflektirali obsojanje, implikacije, sram, potrebe, izražanje čustev, prošnje.
Včerajšnjo snov smo ponovili z vajo v dveh parih, kjer sta dva učenca odgovarjala na snov, pri kateri so bili odgovori napisani za hrbtom, na beli tabli. Ostala dva v paru pa sta glede na odgovore postavljala vprašanja.
Utrjevanje teoretičnih spoznanj nam je vzelo precej časa, veliko momentov smo posvetili pasivni agresiji.
Teorija NVC avtorja Rosenberga nas je vodila skozi štiri stopnje veščin.
Ker smo pri prejšnji delavnici bili naravnani na teorijo, je ta zahtevala vajo čuječnosti. Predavatelj nam je podal navodila za izvajanje vaj z učenci, prav tako pa je reflektiral kako je sam izvajal vaje s študenti in kakšne so razlike pri izvajanju z otroki, starejšimi.
Pri vaji osredotočanja smo bili pozorni na zunanje glasove.
Stimulans- respond, iskanje momentov in spoznanja, da se vse spreminja.
2. delavnica Emotional Intelligence in Action
V nadaljevanju smo spoznavali teorijo Carla Rogersa, ki utemeljuje empatijo, brezpogojno pozitivno nagrajevanje, kongruentnost.
“Pot skozi džunglo z mačeto je ponavljajoče dejanje, pomeni ponovno rast, ponovno sekanje.”
V nadaljevanju smo označevali posamezne etape doživljanja učenca, ki v razredu izstopa z neprimernim vedenjem, motečimi interakcijami.
Skozi štiri stopnje smo za vsak dobljen primer utemeljevali lestvico.
Pri delu v skupini smo na primeru miselnega vzorca, ki je potoval naokoli, utrjevali snovi in teorijo.
S teorijo EI in SEL smo končali to delavnico.
Po vaji smo na travniku pred šolo vadili hurling.
Hurling je ekipni šport, izhaja iz gelske kulture. Igra se s posebnimi palicami, ki so na koncu krožno razširjene, imenujejo se hurley, žoga pa sliotar.
3. delavnica Anti Bullying Culture
Pri tej delavnici smo povezali dosedanje teorije, v nadaljevanju smo izpolnjevali zapisano glede na štiri faze, ki se pojavljajo pri socialnih potrebah.
Na koncu smo skozi teorijo izbire vedenja razčlenjevali emocije, telesni odziv in reakcije glede na dano situacijo (skoraj povoziš kolesarja, učenec vrže papir čez učilnico, učenec ne želi sodelovati pri pouku, učenec v vlogi razrednega klovna….).
Po pouku sem si privoščila dolg sprehod po mestu, se nadihala svežega zraka.
Na Trinity Collegu sva z Alenko čestitali maturantu in maturantki ter jima zaželeli uspešno akademsko pot.
Popoldan je bil namenjen kulturnim znamenitostim mesta, zvečer pa spoznavanju irskih tradicionalnih plesov, dan je bil dolg….
Nekaj korakov sva prav gotovo usvojili.
Zapisala: Aleksandra Lampret Senčič