4. dan – Izobraževanje CLIL-a in PBL 

Četrtkovo oblačno jutro se je v Teacher’s Academy začelo s temo, ki smo jo že vsi udeleženci nestrpno pričakovali: PBL (Project Based Learning).  Gre za na učenca osredinjeno metodo poučevanja, s pomočjo katere učenci pridobivajo znanje in spretnosti na način, da v dogovorjenem časovnem okviru sami raziskujejo določeno področje in iščejo odgovor ali rešitev za pristno, tematsko aktualno in kompleksno vprašanje ali problem.

Z učitelji iz ostalih evropskih držav smo se najprej ustavili pri načinih izbire teme projekta, ki lahko vključuje takšno učenje, potem pa smo si ogledali in analizirali videoposnetek šole v ZDA, kjer zelo uspešno uporabljajo omenjeno metodo poučevanja. Rezultati, ki so jim bili priča ob koncu projekta, so daleč presegli pričakovanja učencev in učiteljev, povezali so lokalno skupnost in učencem dali orodje in sposobnost, da so svoje znanje prenesli tudi na starše in širšo javnost. Nato smo se v skupinah lotili načrtovanja projektnega dela za učence iz različnih področij: socialni mediji, trajnostnost in potrošništvo ter podjetništvo in službe prihodnosti. Vsaka skupina je predstavila pomen, ki ga ima obravnavano področje za ali v življenju učencev, zaključili pa smo z vrednotenjem opravljenih aktivnosti.

Vsak dan znova potrjujemo veliko korist gibanja v naravi, zato smo se po končanem pouku skupaj z učiteljico Emmo odpravili do “odprte kuhinje”, ki v našem predelu Dublina gostuje ob četrtkih, dišalo je po začimbah Azije in Bližnjega Vzhoda. Nekateri pa smo se danes raje odločili za irski “fish and chips”, ne bi verjeli, a manj masten je od angleškega. Popoldne smo preživeli v različnih kotičkih Dublina… nekateri v Trinity Collegu, kjer smo si ogledali slavno “Book of Kells”, rokopis iz začetka 9. stoletja, drugi na ogledu razstave, ki jih v Dublinu res ne manjka. Vsi skupaj ugotavljamo, da bo sobota čisto prehitro tukaj…

Zapisala: mag. Alenka Kalan